Dag 27:

.... något du saknade under julen 2014?!?
 
Just där och då så saknade jag det inte, men efteråt så insåg jag att för första julen i mitt då 41-åriga liv så såg jag inte på Kalle Anka!! Anledningen var enkel..... Vi bröt upp den gamla traditionen att äta jullunch hos min mamma, och istället fördes traditionen vidare till nästnästa generation. En mycket trevlig knytkalas-julafton hos min systerdotter Liselott med familj, som åtminstone kommer att upprepas i år ( och för min del hoppas jag att vi kommer få fira så ihop i många år till). Just där och då, var det ingen som ville gå upp till ovanvåningen för att kolla på tv:n utan alla valde att sitta kvar och fortsätta umgås tillsammans! Det säger väl allt om hur trevligt det var..... och för första året så satt min mamma ner och njöt av maten istället för att stressa runt för att få allt färdigt.
 
Kan verkligen rekommendera knytkalas, någon får ta med dryck, någon fisk och sill, någon det kallskurna osv..........Sedan är det ju lite lyx att min systerson är kock till yrket, och med van hand ser till att allt är ätklart samtidigt, men bara lite lyx!!