Julpyntet 2014

.... Har fattat nu att jag inte är ensam om att julpynta till 1:a advent. Allt kommer fram förutom julgranen som SKA kläs dagen före julafton. 
 
Att jag är en julnörd är ju ingen hemlis ( t om ansvaring för julpyntningen på min arbetsplats!! Det är en hederstitel), men det betyder inte att jag frossar i julpynt och har tomtar på varenda tom yta. Julen och framförallt december månad är stämningen och känslan av att äntligen " vara där igen" snarare än att överdrivet dekorera och hetsa runt för att hinna mesta möjliga.
 
Nu så här innan det egentligen finns nån jul att klämma och känna på, så börjar det dyka upp lite tankar hos mej om det är något nytt som " måste" köpas, och hur ska det pyntas i år?!?
 
Hur gör du, pyntar du alltid på samma sätt eller är det nytt tänk från år till år? Är det något julpynt du absolut inte kan fira jul utan? Vore jättekul om du lämnade en kommentar!
 
 
Anette - En fin jul

Visst är det härligt att börja planera och fundera över pyntet. Själv börjar jag vid första advent och sedan håller jag på lite löpande fram till lucia ungefär då allt är framme. Väldigt mycket blir samma från år till år men lite nytt blir det alltid också och lite omflyttningar. Det är ju trots allt så att julen är otroligt förknippad med traditioner och att visst pynt hör hemma på en viss plats, så som det alltid har varit :)
I år har jag tänkt lägga lite mer energi på entrén och ha lite mer julblommor, det är ungefär så långt jag hunnit i planeringen.

Maries strålande jul

Jag börjar också till advent, sedan är det olika hur lång tid det tar innan alla rum är klara. En del blir samma, en del ändras. Oftast blir det något nytt även om det verkligen inte behövs.

Annika

Varenda tomte MÅSTE fram! Till Lucia är allt klart hos mig. I år har jag till och med investerat i en hylla enbart för att få plats med alla tomtarna :-)
psst...Pepparkakshuset till jobbet fixar jag gärna i år igen. Men resten överlåter jag åt dig!

Charlie CS - Kulturtant som älskar julen!

I mitt barndomshem stressades det för att få upp allt 23 december. Men har förstått att många börjar redan 1 dec. Det ska jag också göra i år. Då behöver jag inte ha kvar det till februari.

Föresten så har jag en oktoberutmaning som startar på torsdag.

https://julkulturcramar.wordpress.com/2015/09/29/oktoberuppladdning-infor-julen-2015-en-utmaning/

Lisas Vinterland

Sv: Tack! Visst är det så, de får vara med oss på tok för kort tid :( Och dom ger bara kärlek, ett ständigt flöde av kärlek utan att döma. Så man känner att det är lite orättvist att deras liv är så kort, men man får njuta medan man har dom hos sig :)