Äntligen snö!!

 
Fast det är nästan förbjudet att säga att man vill ha snö i början på november om man jobbar på en bilverkstad, men jag ska muta killarna med lite pepparkakor tror jag!!
 
 
Fick sån julfeeling av snön ute att jag började sortera fram juldukar och gardiner, och även lite pynt har fått börja mellanlanda på bordet i källaren. Jag har det som tradition  sedan vi flyttade till hus för tretton år sedan att på höstlovet så ska gardiner/ dukar tvättas och adventsljusstakar och pynt börja kollas över vad som är trasigt eller tråkigt, så man vet om man MÅSTE köpa nått nytt!! Men det är inte så ofta som det snöar ute när man plockar precis....
 
 
... och när ändå julkänslan är här så passade jag på att göra ett kalenderljus och ett julljus av Liljeholmens långa kronljus och långa gilleljus. Jag vill ha stearin i mina ljus, tycker det brinner mycket finare och så blir det så fint "spindelmönster" istället för det där fula vecket som blir av parafinljus!!