Vibrante saffron

 
Nu har jag äntligen provdoftat på höstdoften från Yankee Candle.... som dom själva beskriver den "varma och härliga sötman av saffran i samspel med den mjuka doften av vanilj". Och den är underbar. Den doftar mer parfymigt än bullbak ( saffran är en väldigt vanlig doftnot i dyra herrparfymer) och jag som inte är jätteförtjust i vaniljljus bara älskar den. Den doftar nämligen lite som min man ( och för er som inte känner honom så är han väldigt förtjust i dyra parfymer som man bara kan känna om man kommer honom riktigt nära)! Det blev lite annat köpt också, hösten är verkligen tända ljusens tid, eller hur. Tjuvkikade lite på en engelsk sida idag, där man kan förhandsboka juldofterna från Yankee Candle , och det verkar riktigt lovande. Eller vad sägs om  Christmas magic, The perfect tree och Spiced white cocoa?!? 
 
 
 
Köpte en liten skärm som passar på small jars. Min släcktomte är med året runt, perfekt på ljusbrickan.
 
 
Mångas favoritdoft som jag aldrig provat innan, men håller med den är underbar.
 
 
 
 Min favorit från förra årets julserie, älskar blandningen av stjärnanis och apelsin!!
 
 
 
 Denna köpte jag bara för att den var på superrea, men hur doftar egentligen månsken?!?  ( enligt yankee candle så doftar det bambu, träiga noter och bergamott) Gott doftade den i alla fall.