Apelsinkola

 
 
En fördel med att redan börja klippa i tidningarna är ju att man faktiskt har lite tid att prova nya saker. Hittade detta receptet från Pärlans konfektyr som jag bara måste göra igen. När tidningen kom ut så hade jag aldrig hört talas om Pärlan, och tyckte att det var ett krångligt recept. Nu har jag provat deras kolor ( och det finns inget godare) och hade alla ingredienser hemma.... så varför vänta. Supergod och inte alls krånglig, gick nog t om fortare än "vanligt" kolakok, men man måste ha en bra termometer!!
 
 
 
 
Ammies Julblogg

Ja varför vänta, har längtat länge efter kolakok och ska nog se till att shoppa lite snart och köra en tjuvstart för att testa lite nya recept. Så jag vet vilka jag vill göra sen till jul ;)

Svar: Helt rätt!!
Anneli Zackrisson

Emma - Mitt magiska vinterland

Det lät verkligen gott! Man kanske skulle prova göra det någon gång. :)

Svar: Ska du bara göra en kola, så gör denna... så god är den!!
Anneli Zackrisson